Národní úložiště šedé literatury Nalezeno 2 záznamů.  Hledání trvalo 0.01 vteřin. 
Imaginace a self-talk v psychologické přípravě MMA
Herajn, Adam ; Zdobinský, Adam (vedoucí práce) ; Stich, Jaroslav (oponent)
Název: Imaginace a self-talk v psychologické přípravě MMA Cíle: Hlavním cílem této práce je shrnutí současných literárních poznatků v oblasti self-talku a imaginace a jejich spojitostí s potřebami psychologické přípravy v MMA. Metody: Interpretace, shrnutí a porovnání výsledků studií a teoretických poznatků. Výsledky: Byly nalezeny vztahy mezi self-talkem a imaginací a MMA. Jejich uplatnění může mít pozitivní efekt na zvládání úzkosti, zvýšení sebedůvěry a motivace, regulaci aktuálních psychických stavů a také zvýšit výkonost sportovců. Klíčová slova: Smíšená bojová umění, mentální trénink, vnitřní řeč.
Lingvistika ve speciální pedagogice
Majerová, Radka ; Macurová, Alena (vedoucí práce) ; Šebesta, Karel (oponent) ; Nebeská, Iva (oponent)
Lingvistika je představena v aplikaci na řešení obtíží u lidí s jazykovým hendikepem, kteří se nacházejí ve speciálně pedagogickém prostředí. Ve výzkumu a rehabilitaci jazykových symptomů se nazývá klinickou lingvistikou. Klinická lingvistika kooperuje v multidisciplinárním kontextu s psycholingvistikou a neurolingvistikou. Práce nastiňuje potřebnost klinické lingvistiky také v českém měřítku. Je analyzována diagnóza vývojová anartrie u celoživotně nemluvících lidí s dětskou mozkovou obrnou. Vývojová anartrie je dosti častou diagnózou ve speciálním školství. Vyjevuje se její nedostatečný popis klinickou logopedií a potřeba její analýzy z klinicko-lingvistického hlediska. U vývojové anartrie je odhaleno druhotné narušení jazykových funkcí, sekundární dysfázie. Sekundární dysfázie u vývojové anartrie se manifestuje na všech jazykových rovinách, práce tuto manifestaci ukazuje. Inteligentní lidé s vývojovou anartrií se ocitají v situaci pozdní akvizice mateřského jazyka, který produkčně uchopují pouze ve formě psané řeči. Mají dílčí percepční obtíže. Fatální nemožnost mluvené produkce jim zapříčiňuje subvokální vnitřně řečový deficit. Je diskutován potenciál těchto lidí osvojovat jazyk v procesu pozdní akvizice, diskuze je uvedena v kontextu světového výzkumu o otázkách maturace a kritických period....

Chcete být upozorněni, pokud se objeví nové záznamy odpovídající tomuto dotazu?
Přihlásit se k odběru RSS.